Hvordan

Undervisningen er delt op i 6 forløb, hvortil der vil være oplæg, praktiske øvelser og opgaver samt support.

Undervisningsmaterialet vil blive lagt som indlæg på bloggen og tagget med henholdsvis: oplæg, øvelse, opgave, hjælp, læs (et indlæg kan være tagget med flere)
Desuden vil indlæggene blive kategoriseret med henholdsvis 1., 2., 3., 4,. 5,. og 6. forløb.

Tagging og kategorisering på den måde vil gøre det muligt at søge enten på indlæg med for eksempel øvelser eller på alle indlæg, der for eksempel er anvendt i forbindelse med 1. undervisningsforløb.

1. undervisningsgang:
Introduktion til forløbet og rammerne herfor samt aftaler om tidspunkter etc. (specielt nethold).
Tekst fra Skole 2.0 af Birgitte Holm Sørensen, Lone Audon og Karin Tweddell Levinsen, s. 42-52 om anden generation af internettet og nye læreprocesser præsenteres.
Præsentation af den fælles blog og tankerne bag brugen i forbindelse med forløbet, herunder begreber som tags versus kategorier, indlæg versus kommentarer.

2. undervisningsgang:
Introduktion til mikrobloging (Twitter), hvad er det, hvorfor anvende i en undervisningskontekst og hvordan gør man?

3. undervisningsgang:
Introduktion til fælles linksamling, hvad er det, hvorfor anvende i en undervisningskontekst og hvordan gør man?

4. undervisningsgang:
Introduktion til arbejdet med lyd via online resurser.

5. undervisningsgang:
Introduktion til ophavsret og CC, hvad må man, hvordan finder man resurser (levende og still billeder).

6 undervisningsgang:
Opsamling af forløbet og de studerendes læreproces, herunder evaluering af log og læste tekster. Perspektivering i forhold til undervisning og arbejdet med it / litteratur (dansk), interkulturel undervisning (engelsk).

NB – I forbindelse med alle lektionerne og forberedelse hertil vil der være øvelser, opgaver og skrivning af logbog.

Reklamer

5 svar til Hvordan

  1. Pingback: 1. undervisforløb, intro | Online & Collaborativ (LH12-9)

  2. Pingback: 1. undervisningsforløb, intro | Online & Kollaborativ (LH12-2)

  3. Pingback: Introduktion til forløbet Online & Kollaborativ | Online & Kollaborativ (LH12-1)

  4. Pingback: 1. undervisningsforløb, intro | Online & Collaborativ (LH12-8 and 12-10)

  5. Pingback: Afslutning og opsamling | Online & Kollaborativ (underviser – hsog)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s