1. undervisningsforløb, opsamling engelsk LH12-8+10, net og internationale

Engelsk 12-8 + 10, et sammensat daghold, dvs. at holdet består af to forskellige engelskhold, hvor de internationale studeende er trukket ud. Af samme grund er det også meget vanskeligt at se, hvor mange studerende holdet består af. Men der er 15 studerende, der har bedt om at blive medforfattere på holdets blog, hvoraf de 5 har aktiveret deres invitation.

Holdet blev introduceret til forløbet tirsdag d. 5. marts. Desværre kan jeg se, at der siden da intet er sket på bloggen udover, hvad vi fik lavet i forbindelse med lektionerne. Vi mangler derfor stort set at arbejde med alt, hvad der hører til det første undervisningsforløb:

– at prøve at skrive både indlæg med links og foto samt at tagge
– at finde andres indlæg via tags eller andre søgestrategier og kommentere
– at arbejde kollaborativt både fysisk og virtuelt
– ar forholde sig refleksivt til deres læreproces

Som på danskholdene må jeg spørge ind til, hvor det er gået galt. Var det manglende:

– forståelse af hvad opgaverne gik ud på
– motivation
– tid

eller tekniske vanskeligheder eller andet helt andet. Det vil jeg spørge ind til i dag mandag d. 11. marts, hvor vi skal i gang med 2. undervisningsforløb. Det er lidt tankevækkende, at det tilsyneladende er en tendens, der går igen på de fleste af holdene. Spørgsmålet er også, om vi overhovedet skal gå i gang med Twitter og Diigo, som planlagt eller …

Engelsk LH12-9, net

Engelsk, internationale studerende

 

Reklamer

Om Hanne

Lektor og konsulent i ikt (informations- og kommunikationsteknologi) på UC Syddanmark.
Dette indlæg blev udgivet i 1.forløb, Opsamling og tagget . Bogmærk permalinket.

4 svar til 1. undervisningsforløb, opsamling engelsk LH12-8+10, net og internationale

  1. Pingback: 2. undervisningsforløb | Online & Collaborativ (LH12-8 and 12-10)

  2. Pingback: 3. undervisningsforløb | Online & Collaborativ (LH12-8 and 12-10)

  3. lillehanne siger:

    Kommentar til engelsk LH12-8 og 12-10
    Meget arbejde i de andre fag, ifølge de studerende, manglende forståelse for hvordan og hvorfor som igen sikkert skyldes, at de studerende ikke har haft “tid” til at læse / sætte sig ind i de baggrundsoplysninger, der er givet i forbindelse med opgaverne. Holdet arbejdede med opgave 1 i lektionerne, men mangler stadig et teoretisk afsæt. Vi nåede ikke det forberedte i forbindelse med 2. og 3. undervisningsgang, derfor vil arbejdet med lyd udgå og vi vil tirsdag d. 12. marts (4. undervisningsgang) se på mikroblogging og sociale bogmærker (se undervisers blog under hvordan).

  4. Pingback: 3. undervisningsforløb | Online & Kollaborativ (LH12-2)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s