Twitter – opgave danskholdene

De enkelte medlemmer i studiegruppen
– skriv om 2-3 børnebøger (bemærk, at LH12-3 hos Max skal skrive om 5 børnebøger), som du vil eller kunne tænke dig at anvende i forbindelse med jeres opgave om litteraturpædagogik. Retweet evt. til andre tweets eller link til websites om bøgerne.

Brug hashtagget #børnebog

NB – på holdets BB-side finder I brugernavn og pasord til danskholdenes Twitter.

Studiegrupper
– læs artiklen om Skive Handelsgyminasium og overvej: Hvordan kan I bruge Twitter i undervisningen og hvilke færdigheder og kompetencer det kræver af undervisere og elever. Skriv et kort indlæg i holdets blog (tag og kategoriser posten).

Om Hanne

Lektor og konsulent i ikt (informations- og kommunikationsteknologi) på UC Syddanmark.
Dette indlæg blev udgivet i 2.forløb og tagget , , . Bogmærk permalinket.

11 svar til Twitter – opgave danskholdene

  1. Pingback: 2. undervisningsgang | Online & Kollaborativ (LH12-1)

  2. I ovenstående indlæg henvises der til “holdets blog”. Menes der log? Vi har ingen fælles blog, kun vore individuelle praktikblogs, som intet har med dette kursus at gøre. vh jajado

  3. Pingback: 2. undervisningsgang (oplæg og opgaver) | Online & Kollaborativ (LH12-2)

  4. lillehanne siger:

    Twittede i dag sammen med Dansk LH12-2, og de undrede sig lidt. Det så ud til, at det måske ikke var blevet taget så seriøst 7. marts, hvor vi twittede på Dansk LH12-1, der var nemlig lagt et par private kommentarer som “sure løg” ind. Som underviser tænker man lidt, skal jeg slette dem eller… jeg valgte at slette, da Twitter skal bruges af flere hold som en vidensbrønd om børnebøger. Hvad ville I gøre? Det kunne være et emne man kunne inddrage i sine overvejelser om brugen af Twitter i undervisningen.

  5. Pingback: 2. undervisningsforløb | Online & Collaborativ (LH12-8 and 12-10)

  6. Hej Hanne! Jeg kan se vi på netholdet, skal twitte på torsdag fra kl.19-20. Jeg er desværre på arbejde i dette tidsrum, men kan jeg allerede nu skrive om de børnebøger, som jeg har tænkt at arbejde med i studiemønsteret? Eller hvordan skal jeg forholde mig?
    Hilsen Lotte Madsen

  7. Pingback: 2. undervisningsoplæg – Twitter | Online & Kollaborativ (LH12-3)

  8. janelykke siger:

    Hej Hanne,
    Jeg var lidt hurtig på tasterne og fik oprettet en twitter-profil, før jeg så, at Max allerede har oprettet en profil til os – men det er nu ikke hovedproblemet, da jeg efter at have skimmet artiklen om Skive Handelsskole kan se perspektiver i dette læremiddel. David Miller viser i instruktionsvideoen på EMU at man kan slippe for at skulle vælge berømtheder, man følger. Det kan jeg dog ikke se, at man skal. Gør jeg noget forkert eller er jeg tvunget til at følge min 5 berømtheder? vh Jane fra hold12-3.

  9. lillehanne siger:

    Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål helt rigtigt. Du spørger om man skal følge min. 5 berømtheder, ikke? Nej, det er et tilbud man får og det er punkt han springer over i videoen.

Skriv et svar

