Hvorfor skrive log?

Igennem mit liv som underviser, har jeg oplevet, hvor svært det kan være både for mig selv og de studerende at beskrive, hvordan en læreproces fandt sted, hvilke sten der lå på vejen undervejs, hvilke der kunne flyttes, hvilke man måtte op over og hvilke man ganske enkelt måtte krybe udenom. Husker I foreksempel, hvordan I lærte at cykle? Nej vel.

Hvis man kan fastholde nogle af ens egne læreprocesser i en log, er det efterfølgende lettere at reflektere over, hvad man lærte, hvordan og hvorfor man lærte det.

Desuden kan loggen hjælpe både ens selv / studiegruppen og underviseren (mig) til at lokalisere områder, hvor der skal være ekstra fokus eller steder, hvor de studerende har gjort erfaringer eller overvejelser, som hele holdet eller andre hold kan have glæde af (videndeling).

Læs evt. mere om at skrive logbog

Advertisements

Om Hanne

Lektor og konsulent i ikt (informations- og kommunikationsteknologi) på UC Syddanmark.
Dette indlæg blev udgivet i 1.forløb, 2.forløb, 3.forløb, 4.forløb, 5.forløb og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s